Vauvan päivä

Perjantaina 27.9.2024

“Vauvat ja luonto – pidetään yhdessä huolta”

Tulevaisuutemme toteutuu huolehtimalla sekä vauvoista että luonnosta. Tämän vuoden 2024 teeman äärellä liikutaan vauvan kanssa luonnossa, ihaillaan ja ihmetellään.

Meille suomalaisille luonto on tärkeä ja rakas, voiman lähde ja innoittaja.  Luontoelämykset ovat kaikkien saatavilla ja vauvaperheille on jo tarjolla juuri heille suunniteltuja luontoaktiviteetteja. Luonto tuottaa terveyttä, tukee mielenterveyttä ja tukee vauvan ja vanhemman välistä vuorovaikutusta.

Päätapahtuma järjestetään yhdeksännen kerran Helsingin Musiikkitalolla pe 27.9. 2024 klo 11.00- 15.00. Tapahtuma striimataan. Vauvanpäivää juhlistetaan myös kaikkialla Suomessa. Tapahtumia toteutetaan verkostoyhteistyönä seurakunnissa, Perhekeskuksissa ja Kohtaamispaikoissa, Omalla paikkakunnallanne voitte toteuttaa mm. vauvamuskarin, sormiruokailun, brunssin, rastireitin, vaunubaanan, kävelytreffit, satutuokion, vauvajumpan, kirkkohetken, lauluhetken, hemmottelupäivän, metsäretken tai seikkailun. Vauvan päivästä on hyvä olla yhteydessä jo hyvissä ajoin neuvolaan, paikallisiin perhejärjestöihin, kirjastoon, leikkipuistoihin ja yrittäjiin. Muista viestintä myös kotisivuilla ja somessa.

Vauvan päivän suojelijana 2024 toimii piispa Jari Jolkkonen Kuopiosta. Piispan tervehdysvideo tulee seurakuntien käyttöön 20.9. 2024. Valmistamme valmista materiaalia jaettavaksi seurakunnan somessa. Järjestäjäkumppaneina ovat Kirkkohallitus ja Lasten ja nuorten keskus ry.

Lisätietoja Musiikkitalon tapahtumasta päivittyy VauvaSuomi ry sivuille: www.vauvasuomi.fi